GRATIS DOWNLOAD
Werkvorm: Storymapping
User storymapping is een populaire techniek die het toelaat om een van de belangrijkste dimensie toe te voegen aan jouw project plan / ontwikkellijst / backlog, namelijk die van de gebruiker (klant).
Het past in de Agile filosofie en wordt toegepast in bijvoorbeeld de Scrum methodiek.
Story mapping brengt in kaart hoe een gebruiker denkt en wat hij doet bij het gebruiken van jouw product of dienst.
Door het maken van een user map wordt je gedwongen om je te verplaatsen in de huid van de gebruiker en kun je samen met gebruikers (klanten) testen of jouw aannames kloppen.
Download hier de gratis werkvorm
GRATIS AANVRAGEN
Ontdek je kernwaarden
Toen ik eenmaal mijn kernwaarden wist, had ik een kompas in handen. Een richtingaanwijzer voor het makkelijker maken van persoonlijke keuzes. Om de juiste afslagen te nemen in het leven.
Mijn kernwaarden werden mijn gids op mijn zoektocht naar de bedoeling van mijn leven. Mijn bijdrage aan de wereld. Mijn kernwaarden zijn “betekenisvol, gelijkwaardigheid en ontplooiing”.
Als je de kernwaarden oefening aanvraagt heb jij straks ook jouw unieke kompas in handen.
Vraag hier de gratis kernwaarden oefening aan
Download gratis: Impact Projectie 4-2019 def
Te koop op https://leanpub.com/Visualisatievoorbeelden
Boek: Project Management Office (PMO) als pop-up shop
Haal meer uit het tijdelijke project en programma PMO Een praktische handleiding voor o.a. projecten- en programma managers, PMO managers en (senior) medewerkers, PMO assistenten en projectsecretarissen.
* Hoe krijg je snel en gestructureerd je tijdelijke projectenbureau up en running?
* Wat kun je als PMO medewerker voor soort werkzaamheden doen?
* Hoe ga je als PMO medewerker om met een project of programma manager?
* Hoe kun je zorgeloos je tijdelijke PMO inrichten?
Deze vragen worden in dit boek beantwoord. Het gestructureerd inrichten van een PMO zorgt voor een vliegende start van het project. In dit boek worden praktische voorbeelden gegeven door moderne pop-up shops te zien als tijdelijke PMO’s. Korte opstart tijd, tijdelijke locatie in wisselende bezettingen en verschillende vormen van ondersteuning. Dit vraagt een draaiboek wat keer op keer gebruikt kan worden. Dit boek is een mogelijk scenario om tot een eigen pop-up PMO draaiboek en carrière te komen.
Inclusief handige PMO intake checklist, templates en 15 takenoverzichten.
Enkele hoofdstukken (en online templates) zijn hier te verkrijgen: http://projectpmoboek.blogspot.nl/
Review:
Book: The project management office (PMO) as a pop-up shop (English)
* What is needed to get better project results?
* How do you get your temporary project office up and running quickly and structured?
* What kind of activities can a PMO employee undertake?
* How do you deal with a project or program manager as a PMO employee?
* How do you get more time for stakeholder management as a project manager?
These questions and more will be answered in this book.
This book is a possible scenario to get to your own pop-up PMO roadmap and career.
Sue Vowler (author of P3O): “The “Project Management Office as a pop up shop“ is a great analogy and perfectly describes the world of the temporary programme or project office. It fills the gaps in P3O, answering the “how do I do this?” question, and is a true practitioners guide to setting up, running and closing down temporary PMOs.”
Peter Taylor (author of Leading successful PMO’s and The lazy projectmanager): “The book provides many practical examples as well as tools and templates that readers can use at their will as they follow along the roadmap to PMO success. “
More information on pmopopupbook.blogspot.nl
Reviews: